Αστικός σχεδιασμός και ποιότητα ζωής-Προτάσεις+Διεκδικήσεις

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Αστικός σχεδιασμός και ποιότητα ζωής-Προτάσεις+Διεκδικήσεις

Δημοσίευση από dimitrios Την / Το Δευ Απρ 19, 2010 9:46 pm

Κύριο Αίτημα μας: Ποιότητα ζωής στην πόλη μας
1) Ποδηλατόδρομοι
2) Υπάρχοντες Ελεύθεροι χώροι-Υπάρχον Αστικό πράσινο
3) Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης με απλές και οικονομικές παρεμβάσεις
4) Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης

1) Ποδηλατόδρομοι
Ζητάμε την δημιουργία νέων ποδηλατοδρόμων με στόχο να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη.
Βλέπουμε το ποδήλατο όχι μόνο ως μέσο αναψυχής, αλλά και ως μεταφορικό μέσο το οποίο στην πόλη μας μπορεί να αποτελέσει την λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που εμφανίζεται όλο και πιο έντονο όσο περνούν τα χρόνια.
Οι νέοι ποδηλατικοί άξονες διακρίνονται κυρίως σε οριζόντιους (A→ Δ) και κάθετους (Β→Ν).
Επισημαίνεται ότι: Ζητάμε όπου είναι τεχνικά εφικτό, τα έργα ποδηλατόδρομου να συνοδεύονται από έργα εξάπλωσης του πράσινου στην πόλη.(π.χ. δημιουργία λάκκων φύτευσης, διαχωριστικής νησίδας και φύτευση κτλ)

Κάθετοι:
• Περιοχή «Νησάκι»: οδός Νέδοντος (από την οδό Ιατροπούλου έως Μαρίνα)-οδός Σαλαμίνος-Λιμάνι(σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο ύψος του πάρκου του Λιμενικού)
• Περιοχή «Κηπούπολη»: στην περιοχή αυτή τρείς είναι οι προτάσεις μας, για μία κάθετο. Και στις τρείς προβλέπεται σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο επί της οδού Ναυαρίνου.
α) οδός Ακρίτα (μέχρι την οδό Βας. Γεωργίου)
β) οδός Ηρώων (μέχρι την οδό Λακωνικής)
γ) οδός Μεγ. Αλεξάνδρου-Βουλγαροκτόνου (μέχρι Μαυρομιχάλη)

Οριζόντιοι:
• οδός Ιατροπούλου (από Νέδοντος έως Αριστομένους) *Μέγαρο Χορού
• οδός Πλάτωνος-Μακεδονίας-Ηρώων Πολυτεχνείου (από κηπούπολη έως Αστυνομ. Διευθ. Μεσσηνίας)
• οδός Λακωνικής(από Τέντα έως πλ. Αγίου Νικολάου)
• Κορδίας-Σφαγεία-οδός Νέδοντος
• οδός Ομήρου (από Αριστομένους έως…κηπόυπολη)

*Ιδιαίτερη περίπτωση για εμάς αποτελεί: η σύνδεση της περιοχής της Αγίας Τριάδας με το κέντρο της πόλης
(στον άξονα Αγ.Τριάδα- Μεγαρο Χορού) την οποία και θεωρούμε αρκετά περίπλοκη αλλά εξαιρετικά σημαντική.



2) Ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο
Πρόκειται για τις πλατείες μας, τα πάρκα, τους πεζόδρομους, τα πεζοδρόμια.
Ζητάμε την αναβάθμιση όσων υπάρχουν ήδη, και την «εμφάνιση» όσων υπάρχουν μόνο στο σχέδιο πόλης.
Επίσης υποστηρίζουμε την επέκταση των πεζοδρομήσεων βάσει πολεοδομικού και συγκοινωνιολογικού σχεδιασμού.

Συγκεκριμένα:
Πάρκα: α)πυκνή φύτευσή τους και παρουσία του υδάτινου στοιχείου, ώστε να ενισχυθεί η βιοκλιματική τους συνεισφορά στην πόλη. β) συχνή περιποίηση-συντήρηση τους από υπαλλήλους του δήμου ώστε να παραμένουν επισκέψιμα για τους δημότες και να προσφέρουν κάθε είδους ψυχαγωγία (παιδικές χαρές, παγκάκια, περιπατητικές διαδρομές, χώροι άθλησης)
γ) σύνδεση των χώρων πρασίνου μεταξύ τους για μέγιστη βιοκλιματική εισφορά στην πόλη.

Πλατείες-Πεζόδρομοι: Η χρήση μιας πλατείας ή ενός πεζόδρομου διαφέρει από αυτή ενός πάρκου. Αποτελούν χώρους περιπάτου, συνάντησης, υπαίθριων εκδηλώσεων. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν θέλει μια πλατεία-Σαχάρα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της εκτεταμένης πλακόστρωσης και ελλιπούς σκίασης. Γι’ αυτό ζητάμε α)έντονη παρουσία του πράσινου στις πλατείες και έντεχνη σκίαση, χωρίς όμως να αναιρείται και ο χαρακτήρας τους. Η έντεχνη σκίαση πρέπει να συνδυαστεί με ψυχρά υλικά πλακόστρωσης (π.χ. κυβόλιθοι σκυροδέματος, πλίνθοι με φωτοκαταλυτικές ιδιότητες) καθώς και με σιντριβάνια.

Πεζοδρόμια-νησίδες οδών: α) 100% φύτευση των λάκκων των πεζοδρομίων και των νησίδων των οδών, με δέντρα τα οποία θα σκιάζουν στο μέγιστο το πεζοδρόμιο και τις θερμές επιφάνειες της ασφάλτου. Οι τελευταίες αποτελούν σημαντικότατο παράγοντα θέρμανσης του αστικού περιβάλλοντος κατά το καλοκαίρι.



3) Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης με απλές και οικονομικές παρεμβάσεις.

Πιστεύουμε ότι με απλές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό μπορούμε να πετύχουμε τον
«αυτοκλιματισμό» της πόλης μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η άσφαλτος και το τσιμέντο είναι υλικά θερμογόνα. Αυξάνουν την θερμοκρασία της πόλης με συνέπεια να υποβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων και να αυξάνεται η χρήση των κλιματιστικών.

Οι δρόμοι με κατεύθυνση Ανατολή-Δύση κατά τους θερινούς μήνες παρουσιάζουν έντονα προβλήματα υπερθέρμανσης
(στο διάστημα 13:00-18:00).
Η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι η σκίαση του οδοστρώματος.

Προτείνουμε ενδεικτικά: α) σπάσιμο του οδοστρώματος και δημιουργία φυτεμένης διαχωριστικής νησίδας.
β) πλάτυνση του οδοστρώματος και δημιουργία λάκκων φύτευσης κτλ.
*Ταυτόχρονα μπορούν να αποτελέσουν δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (χαμηλές ταχύτητες οχημάτων, ασφαλής χρήση ποδηλάτου)
*Μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως βιοκλιματικοί δρόμοι οι οποίοι θα συνδέουν τους χώρους αστικού πρασίνου μεταξύ τους.
παραδείγματα: i) οδοί Πινδάρου και Ομήρου (από πάρκο ΟΣΕ ως Κηπούπολη)
ii) οδοί Αριστείδου και Δαμοφώντος (από Νέδοντα ως Νομαρχία)

Πλατύς και μεγάλοι δρόμοι με κατεύθυνση Βορράς-Νότος ομοίως παρουσιάζουν υπερθέρμανση.
(Π.χ. οδοί Φαρών, Ψαρών, Θεμιστοκλέους, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου)

Προτείνουμε ενδεικτικά:
α) την σκίαση του οδοστρώματος με δημιουργία διαχωριστικής νησίδας {οδοί Φαρών, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου}
β) αναδιάταξη του πλάτους των πεζοδρομίων και δημιουργία λάκκων φύτευσης{οδός Ψαρών}
γ) αλλαγή του είδους της βλάστησης και προσθήκη πλατύφυλλων φυλλοβόλων{οδός Θεμιστοκλέους}


4) Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης (Εδώ χρειάζεται επέκταση και ανάλυση)
Η πόλη μας επεκτείνεται, και μας απασχολεί ιδιαίτερα ο τρόπος που επεκτείνεται. Βλέπουμε την Καλαμάτα όχι όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι το 2025. Δεν θέλουμε η πόλη μας να μετατραπεί σε τσιμεντούπολη, δεν θέλουμε να γίνει ένα ακόμη τερατόμορφο αστικό κέντρο Ελληνικού τύπου (π.χ. Πάτρα, Ηράκλειο). Θέλουμε να παρέχει στους κατοίκους υψηλή ποιότητα ζωής όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Γι’ αυτό απαιτούνται γενναία μέτρα και όνειρα, αλλά πάνω απ’ όλα πρέπει να υπάρχει αγάπη για την πόλη μας.

Η περιοχή που μας ενδιαφέρει ορίζεται ως εξής: ανατολικά της οδού Ηρώων, δυτικά της οδού Αύρας, βόρεια του δημοτικού σταδίου
Θεωρούμε απαραίτητη την χωροθέτηση ενός ή δύο μεγάλων χώρων πρασίνου με συνολικό εμβαδό 45 στρέμματα.
(Εδώ χρειάζεται επέκταση και ανάλυση).

dimitrios

Αριθμός μηνυμάτων : 19
Ημερομηνία εγγραφής : 18/03/2010

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Προτάσεις και διεκδικήσεις με αφορμή τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη.

Δημοσίευση από filotimos Την / Το Κυρ Μαϊος 02, 2010 11:23 am

Ekana merikes prosthikes sto keimeno... des to k pes m ti gnwmh s...
Se ligo tha s steilw k to sxedio sxediasmeno se google map....
---------------------------------------------------------------------------------------

Αστικός σχεδιασμός και ποιότητα ζωής.
Προτάσεις και διεκδικήσεις με αφορμή τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη.

Ως αστικό κίνημα, έχουμε ένα κύριο αίτημα: τη ποιότητα ζωής στην πόλη μας. Με αφορμή τη νέα κυκλοφοριακή μελάτη και την επέκταση του σχεδίου πόλεως, θέλουμε να κάνουμε ορισμένες παρεμβάσεις στους παρακάτω τομείς:
1) Ποδηλατόδρομοι.
2) Ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο.
3) Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης
4) Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης.

Αναλυτικότερα: 1. Ποδηλατόδρομοι

Ζητάμε την δημιουργία νέων ποδηλατοδρόμων με στόχο να δημιουργηθεί ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη. Βλέπουμε το ποδήλατο όχι μόνο ως μέσο αναψυχής, αλλά και ως μεταφορικό μέσο το οποίο στην πόλη μας μπορεί να αποτελέσει την λύση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, που εμφανίζεται όλο και πιο έντονο όσο περνούν τα χρόνια. Οι νέοι ποδηλατικοί άξονες διακρίνονται κυρίως σε οριζόντιους (A→ Δ) και κάθετους (Β→Ν).
Επισημαίνεται ότι: Ζητάμε όπου είναι τεχνικά εφικτό, τα έργα ποδηλατόδρομου να συνοδεύονται από έργα εξάπλωσης του πράσινου στην πόλη.(π.χ. δημιουργία λάκκων φύτευσης, διαχωριστικής νησίδας και φύτευση κτλ)

Όπως φαίνεται και στο επισυναπτόμενο σχέδιο, το δίκτυο ποδηλατόδρομων που προτείνουμε, με βάση την πολύχρονη ποδηλατική εμπειρία μας στη πόλη, αποτελείται από τους εξής άξονες:

α)Κάθετοι:
• Περιοχή «Νησάκι»: οδός Νέδοντος: από την οδό Νικιταρά, που θα συνδέεται με τον υπάρχον ποδηλατόδρομο, έως Μαρίνα-οδός Σαλαμίνος-Λιμάνι(σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο στο ύψος του πάρκου του Λιμενικού από τη μία πλευρά και σύνδεση με δυτική παραλία, μέσα από τα γηπεδάκια του καρδία, από την άλλη(βλέπε παρακάτω...) Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί διότι μεγάλο μέρος του έχει απομείνει από τον ''παλιό'' ποδηλατόδρομο που δυστυχώς ξέβαψε... Εμείς θεωρούμε απαραίτητο, ταυτόχρονα με την επαναδημιουργία ποδηλατόδρομου στο συγκεκριμένο δρόμο να μετατραπεί το κομμάτι αυτού που είναι παράλληλα στα γηπεδάκια(απο Μακεδονίας έως Σαλαμίνος) ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.
• Περιοχή «Κηπούπολη»: στην περιοχή αυτή δύο είναι οι προτάσεις μας, για μία κάθετο. Και στις δύο προβλέπεται σύνδεση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο επί της οδού Ναυαρίνου.
1) Στην οδός Ακρίτα, μέχρι την οδό Βας. Γεωργίου. Μετά μπορεί να συνεχίζει είτε από τη προέκταση της την οδό Παλαιολόγου είτε από την οδό Μεγ. Αλεξάνδρου που είναι κοντινή παράλληλος.
2) Στην οδός Ηρώων, μέχρι την οδό Λακωνικής. Παράλληλα ζητάμε την φύτευση νησίδας πρασίνου στο μέσο της οδού(όπως στην οδό ακρίτα), για τη μείωση του φαινομένου της θερμικής νησίδας, αλλά και την προστασία των πεζών από τα αυτοκίνητα που εκμεταλλεύονται το ευρύ πλάτος του δρόμου για να τρέξουν με επικίνδυνη ταχύτητα.
Επισημαίνουμε ότι: Οι δύο παραπάνω οδικοί άξονες θεωρούμε ότι προσφέρονται περισσότερο για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου σε σχέση με τη Φαρών, λόγο του μεγαλύτερου πλάτος τους και της ύπαρξης περισσότερου πρασίνου σε αυτούς. Η οδός Φαρών, παρότι είναι ο πιο πυκνοκατοικημένος δρόμος της πόλης, με τις υπάρχουσες συνθήκες δε μπορεί να αποτελέσει έναν ελκυστικό πέρασμα για τον ποδηλάτη σε σχέση με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο της Αριστομένους που είναι πολύ κοντά, αλλά και ειδικότερα σε σχέση με την οδό Ακρίτα πού πληρεί όλες τις παραπάνω προδιαγραφές.

• Μπουλούκου-Κλαδά(μέγαρο χορού). Η Μπουλούκου είναι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος στην ευρύτερη περιοχή της ράχης με μεγάλη εμπορική σημασία. Πρόσφατα μονοδρομήθηκε λόγο της κυκλοφοριακής συμφόρησης, που έχει αρχίσει να γιγαντώνεται. Όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Πιστεύουμε ότι στο συγκεκριμένο δρόμο είναι απαραίτητο να υπάρξει ένας ποδηλατόδρομος για να συνδεθεί η γειτονιά της ράχης με το κέντρο, διαμέσου της Κλαδά. Πέρα από την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος ο συγκεκριμένος δρόμος παρουσιάζει έντονο ποδηλατικό ενδιαφέρον διότι, πολύ κοντά σε αυτόν, έχουν ανοίξει τέσσερα ποδηλατάδικα.

β) Οριζόντιοι:
• οδός Ιατροπούλου(από Μέγαρο Χορού έως Αριστομένους) Για τη σύνδεση του Μεγάρου χορού και του συμπλέγματος σχολείων(4ο γυμνάσιο-λύκειο και 6ο γυμνάσιο) με το κέντρο της πόλης. Μετά το μέγαρο χορού θα συνδέεται με τη Κλαδά, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.
• οδός Πλάτωνος-Μακεδονίας-Ηρώων Πολυτεχνείου. Από κηπούπολη έως Αστυνομική διεύθυνση Μεσσηνίας διασχίζοντας κάθετα το μελλοντικό δίκτυο ποδηλατόδρομων σε τρεία σημέια: Ακρίτα, Αριστομένους και Νέδοντος.
• οδός Λακωνικής(από πανεπιστήμιο έως Αριστομένους) Αναγνωρίζουμε ότι μετά τον άγιο Νικόλαο είναι δύσκολη η σύνδεση του ποδηλατόδρομου με τον υπάρχον της Αριστομένους, αλλά όταν εμείς 'φωνάζαμε' στη δημοτική αρχή να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος στην Βασ. Γεωργίου, που είναι νέος δρόμος και συνδέει τη τέντα, το πανεπιστήμια και τα σχολεία της περιοχής με το κέντρο, κανείς δε μας απάντησε. Η μόνη δικαιολογία ήρθε από τη τεχνική υπηρεσία: το σχέδιο πόλης προβλέπει τη Λακωνικής ως δόμο ήπιας κυκλοφορίας. Εμείς απλά θεωρούμε ότι πρέπει να υλοποιηθεί τουλάχιστον μία από τις δύο αυτές εναλλακτικές προτάσεις.
• Κορδίας-Σφαγεία-Δυτική Παραλία. Απο την οδό Νέδοντος προτίνουμε να περάσει μια μακριά λωρίδα ποδήλατόδρομου που θα επεκτείνεται σε όλη τη δυτική παραλία μέχρι να συνδεθεί με τη παραλία της Μεσσήνης(Μπούκα). Οσο αφορά το τμήμα που είναι παράλληλα με τα γηπεδα τένις και ποδοσφέρου στα σφαγεία προτείνουμε να περάσει ο ποδηλατόδρομος στη νότια πλευρά αυτών, δίπλα στο κύμα..
• Ιδιαίτερη περίπτωση για εμάς αποτελεί η σύνδεση της περιοχής της Αγίας Τριάδας, του νοσοκομείου και του ΤΕΙ με το κέντρο της πόλης. Ο συγκεκριμένος άξονας(Αθηνών) μέχρι στιγμής έχει τέτοια εμπορική χρήση, όπου δύσκολα θα επέτρεπε να αναπτυχθεί ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας όπως είναι στο σχέδιο πόλης,ακόμα και αν ανοίξει ο περιφερειακός. Εμείς πιστεύουμε ότι αποτελεί ζωτικής σημασίας δρόμο για τη πόλη μας και αν η δημοτική αρχή επιθυμεί πραγματικά το δημαρχείο να μεταφερθεί σε αυτόν τον οδικό άξονα, θα πρέπει να κερδίσει το στοίχημα μετατροπής της Αθηνών σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
• Καλιπάτειρας-Υπαπαντής. Επιθυμούμε με ποδηλατικό άξονα να συνδέσουμε τον Ναό της Υπαπαντής και το πάρκο της Φραγκόλιμνας με την ανατολική πλευρά της πόλης. Αυτή η διαδρομή έχει έντονο ποδηλατικό και τουριστικό ενδιαφέρον καθώς η Καλιπάτειρας οδηγεί σε μία πολύ όμορφη ποδηλατική διαδρομή.
• Κρήτης-Λυκούργου. Πέρα από τη χρησιμότητα του άξονα αυτού στις δραστηριότητες των πολιτών είναι δομικά απαραίτητο συμπλήρωμα για να ενωθούν όλοι οι κάθετοι ποδηλατικοι άξονες.

2. Ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο

Πρόκειται για τις πλατείες μας, τα πάρκα, τους πεζόδρομους, τα πεζοδρόμια. Ζητάμε την αναβάθμιση όσων χώρων πρασίνου υπάρχουν ήδη, και την «εμφάνιση» όσων υπάρχουν μόνο στο σχέδιο πόλης. Επίσης υποστηρίζουμε την επέκταση των πεζοδρομήσεων βάσει πολεοδομικού και συγκοινωνιολογικού σχεδιασμού. Η πεζοδρόμηση των κεντρικότερων σημείων της πόλης δεν πρέπει να έχει συνέχεια, να μην γίνεται αποσπασματικά και να ενημερώνονται οι επαγγελματίες της περιοχής για τα σχετικά οφέλη, ώστε να μην αποτελούν παράγοντα οπισθοδρόμησης.

Τα πάρκα θα πρέπει να συνδυάζουν: α)πυκνή φύτευσή τους και παρουσία του υδάτινου στοιχείου, ώστε να ενισχυθεί η βιοκλιματική τους συνεισφορά στην πόλη. β) συχνή περιποίηση-συντήρηση τους από υπαλλήλους του δήμου ώστε να παραμένουν επισκέψιμα για τους δημότες και να προσφέρουν κάθε είδους ψυχαγωγία (παιδικές χαρές, παγκάκια, περιπατητικές διαδρομές, χώροι άθλησης) γ) σύνδεση των χώρων πρασίνου μεταξύ τους μέσω πυκνοφυτεμένων δρόμων, όστε να επιτυγχάνεται ο καλύτερος δυνατός εξαερισμός ολόκληρης της πόλης.

Στην δεύτερη επισυναπτόμενη εικόνα, έχουμε σχεδιάσει ορισμένες προτεινόμενες τοποθεσίες για τη δημιουργία μεγάλων πάρκων. Τα πάρκα αυτά, αν και είναι ενδεικτικά, είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να λειτουργούν σαν φυσικό air condiction αντικαθιστώντας τις δύο μεγάλες ζώνες πράσινου (Γουλιμίδες και Κηπούπολη) οι οποίες με τις επεκτάσεις του σχεδίου πόλης θα οικοδομηθούν. Στις Γουλιμίδες προτίνουμε να απαλοτριωθεί μια μεγάλη έκταση πορτοκαλεώνων ώστε να προστατευτούν από την ασφυκτική δόμηση και στη κηπούπολη να δημιουργηθεί ένας βοτανικός κήπος για την ανάδειξη της σπάνιας χλωρίδας του τόπου μας. Επιπλέον, στη περιοχή λιθωμένο φίδι του ποταμού Νέδοντα, στον μοναδικής ομορφιάς καταρράκτη της Καλαμάτας(μόλις 5 λεπτά από το κέντρο), μπορεί να δημιουργηθεί ένας χώρος αναψυχής για όλους τους συμπολίτες μας αλλά και τους τουρίστες. Είναι κρίμα που τόσα χρόνια παραμένει ανεκμετάλλευτο ένα μέρος με αυτή τη μαγευτική ομορφιά. Τέλος, ο δήμος διαθέτει μία έκταση ελαιώνα κοντά στην οδό Καλιπάτειρας, όπου χρησιμοποιείται ως παιδική χαρά. Αυτή η έκταση πρέπει να αυξηθεί και να προστατευτεί ο Ελαιώνας ως ένα ξεχωριστό μνημείο φυσικής κληρονομιάς όλων μας.

Πλατείες-Πεζόδρομοι: Η χρήση μιας πλατείας ή ενός πεζόδρομου διαφέρει από αυτή ενός πάρκου. Αποτελούν χώρους περιπάτου, συνάντησης, υπαίθριων εκδηλώσεων. Παρ’ όλα αυτά κανείς δεν θέλει μια πλατεία-Σαχάρα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της εκτεταμένης πλακόστρωσης και ελλιπούς σκίασης. Γι’ αυτό ζητάμε α)έντονη παρουσία του πράσινου στις πλατείες και έντεχνη σκίαση, χωρίς όμως να αναιρείται και ο χαρακτήρας τους. Η έντεχνη σκίαση πρέπει να συνδυαστεί με ψυχρά υλικά πλακόστρωσης (π.χ. κυβόλιθοι σκυροδέματος, πλίνθοι με φωτοκαταλυτικές ιδιότητες) καθώς και με σιντριβάνια.

Πεζοδρόμια-νησίδες οδών: α) 100% φύτευση των λάκκων των πεζοδρομίων και των νησίδων των οδών, με δέντρα τα οποία θα σκιάζουν στο μέγιστο το πεζοδρόμιο και τις θερμές επιφάνειες της ασφάλτου. Οι τελευταίες αποτελούν σημαντικότατο παράγοντα θέρμανσης του αστικού περιβάλλοντος κατά το καλοκαίρι.

3. Βιοκλιματική λειτουργία της πόλης με απλές και οικονομικές παρεμβάσεις.

Πιστεύουμε ότι με απλές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό μπορούμε να πετύχουμε τον «αυτοκλιματισμό» της πόλης μας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η άσφαλτος και το τσιμέντο είναι υλικά θερμογόνα. Αυξάνουν την θερμοκρασία της πόλης με συνέπεια να υποβαθμίζεται η ζωή των κατοίκων και να αυξάνεται η χρήση των κλιματιστικών.

Οι δρόμοι με κατεύθυνση Ανατολή-Δύση κατά τους θερινούς μήνες παρουσιάζουν έντονα προβλήματα υπερθέρμανσης(στο διάστημα 13:00-18:00). Η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι η σκίαση του οδοστρώματος. Προτείνουμε ενδεικτικά:
α) σπάσιμο του οδοστρώματος και δημιουργία φυτεμένης διαχωριστικής νησίδας.
β) πλάτυνση του οδοστρώματος και δημιουργία λάκκων φύτευσης κτλ.
Ταυτόχρονα μπορούν να αποτελέσουν δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (χαμηλές ταχύτητες οχημάτων, ασφαλής χρήση ποδηλάτου) Μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως βιοκλιματικοί δρόμοι οι οποίοι θα συνδέουν τους χώρους αστικού πρασίνου μεταξύ τους.
παραδείγματα: i) οδοί Πινδάρου και Ομήρου (από πάρκο ΟΣΕ ως Κηπούπολη)
ii) οδοί Αριστείδου και Δαμοφώντος (από Νέδοντα ως Νομαρχία)

Πλατύς και μεγάλοι δρόμοι με κατεύθυνση Βορράς-Νότος ομοίως παρουσιάζουν υπερθέρμανση. (Π.χ. οδοί Φαρών, Ψαρών, Θεμιστοκλέους, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου)
Προτείνουμε ενδεικτικά:
α) την σκίαση του οδοστρώματος με δημιουργία διαχωριστικής νησίδας {οδοί Φαρών, Ηρώων, Μεγ. Αλεξάνδρου}
β) αναδιάταξη του πλάτους των πεζοδρομίων και δημιουργία λάκκων φύτευσης{οδός Ψαρών}
γ) αλλαγή του είδους της βλάστησης και προσθήκη πλατύφυλλων φυλλοβόλων{οδός Θεμιστοκλέους}

4. Επεκτάσεις του σχεδίου πόλης

Η πόλη μας επεκτείνεται ραγδαία. Όλοι οι παράγοντες συντελούν στη ξέφρενη πολεοδόμηση. Ευτυχώς που υπάρχει και η οικονομική κρίση και ο κόσμος είναι πιο συνετός. Βλέπουμε την Καλαμάτα όχι όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι το 2025. Δεν θέλουμε η πόλη μας να μετατραπεί σε τσιμεντούπολη, δεν θέλουμε να γίνει ένα ακόμη τερατόμορφο αστικό κέντρο Ελληνικού τύπου (π.χ. Αθήνα, Πάτρα, Ηράκλειο). Θέλουμε να παρέχει στους κατοίκους υψηλή ποιότητα ζωής όπως γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Γι’ αυτό απαιτούνται γενναία μέτρα και αλλαγές στην υπάρχουσα νομοθεσία.

Οι πολιτικοί μας δεν κάνουν τίποτα προς αυτή τη κατεύθυνση, γιατί ξέρουν ότι η Ελληνική οικονομία στηρίζεται στην οικοδομή. Αυτό θεωρούν ανάπτυξη. Όλοι εμείς που δεν έχουμε την ίδια μονοδιάστατη αντίληψη θα αγωνιστούμε απέναντι τους. Καλούμε όσους αγαπούν την πόλη μας να μας στηρίξουν με τις ιδέες τους...

Το νέο πολεοδομικό σχέδιο αδικεί όχι μόνο την ίδια τη πόλη, αδικεί όλες τις μελλοντικές γενιές που θα γεννηθούν σε αυτό το τόπο. Αναιρεί παντελώς τη φιλοσοφία του προηγούμενου σχέδιο πόλης, το οποίο είχε βραβευτεί πανευρωπαϊκά. Καταργεί το πράσινο στη κηπούπολη και πλέον όλοι μιλάνε για φιλέτα... Διαγράφει τις δύο γλώσσες πρασίνου, από ανατολή και δύση που λειτουργούσαν ως κλιματιστικό για τη πόλη και δεν υπάρχει ούτε μία πρόβλεψη για ένα ή δύο μεγάλα πάρκα.

Εμείς δε λέμε να μην επεκταθεί το σχέδιο πόλης. Απλά η επέκταση δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος της ποιότητας ζωής μας. Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί εδώ. Δεν θα περιμένουμε καμία επόμενη μελέτη. Τώρα χρειάζεται η πολιτική βούληση που θα δώσει χώρο στα πάρκα αλλά και στους ποδηλατόδρομους απαλωτριώνοντας τη γή πριν μπεί στο σχέδιο πόλης. Μετά οι τεχνοκράτες θα κάνουν απλά τη δουλεία τους. Εμέις, όμως, γιατί να φτάσουμε στο σημείο της Αθήνας, όπου τώρα γκρεμίζουν παλιές πολυκατοικίες για να τις μεταρέψουν σε πάρκα?

Αναλογιζόμαστε πόσο μάταιο είναι να καταγράφουμε, σε όλο αυτό το εκτενές κείμενο, ορισμένους τρόπους για να βελτιωθεί η πόλη μας και το μικροκλίμα της, ενώ ξέρουμε ότι το πρόβλημα θα γιγαντωθεί με το νέο πολεοδομικό σχέδιο που θέλουν να περάσουν. Απορούμε πως αυτή η δημοτική αρχή υπερηφανεύεται για το πράσινο προφίλ της, με τη δημιουργία πεζόδρομων στο κέντρο και από την άλλη προσπαθεί να περάσει ένα σχέδιο πόλης που οικοδομεί μία δεύτερη σε μέγεθος Καλαμάτα δίπλα στην υπάρχουσα. Τελικά δεν υπάρχει ένα ενιαίο καλό για τη πόλη μας, όπως λένε συνέχεια οι πολιτικοί. Απλά διαλέγουμε συμφέροντα. Πριν είναι πολύ αργά, διαλέξτε το συμφέρον των παιδιών σας.

filotimos

Αριθμός μηνυμάτων : 157
Ημερομηνία εγγραφής : 27/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Epipleon prosthhkes!!

Δημοσίευση από filotimos Την / Το Δευ Μαϊος 17, 2010 6:11 pm

loipon, anevazw ena mail pou esteile h mirto ston patsarino me ayta pou shzhththhkan sthn atuph syneleush gia to thema ayto.

Νίκο καλημέρα,

Ενας ποδηλατόδρομος για να προταθεί χρειάζεται να καλύπτει τα παρακάτω στοιχεία:
•ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΔΟΥ (χρήσεις γης, αρχιτεκτονικό – φυσικό περιβάλλον).
•ΑΣΦΑΛΕΙΑ (αποφυγή δύσκολων διασταυρώσεων, αποφυγή δρόµων μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου όχι όµως µε την
υποβάθµιση της λειτουργίας του ποδηλάτου επιλέγοντας µη σηµαντικές οδούς της πόλης).
•ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (καθαρός αέρας, λίγος θόρυβος).
•ΚΛΙΣΗ (αποτρεπτικές οι ανωφέρειες).
•ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (διασταυρώσεις µε παραχώρηση προτεραιότητας στα αυτοκίνητα, φωτεινή σηµατοδότηση κλπ).
•ΤΑΧΥΤΗΤΑ (σε οδούς όπου οι ταχύτητες είναι υψηλές και η χάραξή τους αποµονώνει από το περιβάλλον από το οποίο
διέρχονται – π.χ. περιφερειακοί οδοί, αυτοκινητόδροµοι κλπ- ο ποδηλάτης υποχρεωτικά αποκλείεται).

επίσης μας ενδιαφέρει να μπορούμε μα συνεργαστούμε με αρχιτεκτονες και μηχανικούς που να έχουν ήδη ασχοληθεί με το θέμα, για να μπορέσουμε να αποφύγουμε ημίμετρα που θα ακυρώσουν μετά το ίδιο το έργο.
Γνωρίσαμε τον Νίκο Γιαννακόπουλο , αρχιτέκτονα και μας έδωσε την διπλωματική του εργασία ῾δίκτυο ποδηλατοδρόμων - πεζοδρόμων στην πόλη της Καλαμάτας῾ Εχει πολύ ενδιαφέρον το πώς στοιχειοθετεί την άποψή του και τἰ βασικό άξονα προτείνει (προκειμένου εν καιρώ, πάνω σε αυτό να "κουμπώσουν και άλλοι''

Ολοκληρωμένο δίκτυο.
• διασχίζει τον κεντρικό αστικό ιστό της πόλης στον άξονα βορρά-νότου
• το παράλιο μέτωπο της πόλης από ανατολικά έως τα δυτικά
Αμφίδρομη κίνηση – άμεση σχέση με τους πεζούς
Ασφάλεια του δικτύου.
• κατά πλειοψηφία χάραξη εκτός οδικού δικτύου (ο πεζοδρόμος της Αριστομένους, η Πλατεία Βασ. Γεωργίου, ο χώρος δίπλα στην εγκαταλειμμένη γραμμή του ΟΣΕ, σε διευρυμένα πεζοδρόμια, ο χώρος δίπλα από την κοίτη του Νέδοντα)
• σε δρόμους με χαμηλές ταχύτητες τροχοφόρων

Δηλαδή αν μπορούσαμε να διεκδικήσουμε
α.έναν βασικό άξονα βορράς-νότο (κοίτη Νέδοντα, στο ύψος του Μπάκα με λιμάνι). Δηλαδή να μπορέσουμε να βγάλουμε τον καλαματιανό έξω από την πόλη , να του δείξουμε μέχρι που μπορεί να φτάσει και να δώσουμε έτσι την
ευκαιρία στον Ορειβατικό να ενώσει από εκεί πεζοπορίες και διαδρομές προς τον Ταύγετο. Δημιουργείται έτσι μια ένωση της πόλης με το βουνό, και κερδίζεις έδαφος απέναντι στην τουλάχιστον ηλίθια ιδέα να δημιουργηθεί στην
άκρη του ποταμού το νέο νεκροταφείο που θέλει ο Νίκας!

β. Έναν 2ο βασικό ανατολικό άξονα από λιμάνι μέχρι Μαντινειες, κατα μήκος της παραλιακής οδού (αν γίνεται).
Λέμε για μαντινειες, γιατι από οσο ξέρουμε έχει ψηφιστεί να δημιουργηθεί πεζοδρόμιο μέχρι εκεί, στο βόρειο μέρος 80 εκατ. και στο νότιο 2 μ. Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να εξηγήσω γιατί είναι σημαντικό να γίνει ποδηλατόδρομος τουλάχιστον μέχρι εκεί. (σκέψου μόνο την εικόνα του μέρους στην διάρκεια του καλοκαιριού!

γ. Ενάν 3ος βασικό ἀξονα από λιμάνι μέχρι 120 ΠΕΑ ,δηλ .Λιμάνι-Καλιπατείρας-δρόμος για Κορδία (που αυτή την στιγμή ούτε πεζοδρόμιο δεν έχει και η κίνηση είναι πολύ μικρή) - στροφή για Μαυρέα και από συνεχίζει πάνω στον Αιγιαλό , μεταξύ παραλίας και χωραφιών μέχρι το ποτάμι (τουλάχιστον για αρχή) Φαντάσου τώρα στον τελευταίο άξονα πόσο διαφορετική αξία και προσανατολισμό θα δώσει σε όλη την περιοχή , κάτι τέτοιο.!!! επιπλέον μπορεί για την περιοχή να προταθεί μια διαφορετική, πιο ήπιου τύπου τουριστική ανάπτυξη , βάζοντας στην άκρη τις φανατσιώσεις για αποθήκες , που θέλει ο Νίκας και που στη τελική δεν είναι και εγκεκριμένες από τα κεντρικά ( από όσο ξέρω) και εννοείται την φαντασίωση του νέου Λιμανιού. Με άλλα λόγια , αν διεκδικήσουμε 3 βασικούς άξονες στην πόλη , και έχοντας την κυκλοφοριακή μελέτη στα χέρια μας , μετά μπορουμε να αρχίσουνε να προτείνουμε επί μέρους άξονες που κουμπώνουν πάνω σε αυτόν τον βασικό ιστό.
(olh h paraliakh apo th mpouka mexri th mantinies k parapera einai enas aksonas, vevaia epeidh exei diaforetika morfologika xarakthristika swsto einai na diaxwrizetai alla oxi na to metrame ws diaforetiko akswna dioti exei aklrigvos thn idia leitourgia se olo to mhkos tou)

Ετσι
1.κερδίζουμε το γεγονός ότι προτείνουμε στον Καλαματιανό να παέι με ασφάλεια μέχρι τις άκρες της πόλης, να μπορέσει δηλαδή να γνωρίσει με το ποδήλατό του όλη την πόλη
2.Εχοντας υπόψην οτι η Καλαμάτα είναι μια επίπεδη πόλη, γνωρίζουμε ότι έχουμε το περιθώριο να αρχίσουμε να "κουμπώνουμε " άξονες ποδηλατοδρόμων πάνω στον βασικό άξονα , χρησιμοποιώντας "νέκρους" χώρους, δηλ χώρους χρησιμοποιούνται (π.χ στον άξονα από βορρά προς Νότο θα μπορούσε να πήγαινε από Αρτέμιδος, στο ήδη φαρδυ δυτικό πεζοδρόμιο, στο ύψος των Λείκων να ενωνόταν με την Νεδοντος (ανατολική πλευρά) ή π.χ στην αριστομένους στο νότιο κομμάτι, εκεί που ήδη χαραχθεί, θα μπορούσε να πάει μέσα από τις εγκαταλειμένες γραμμές του τραίνου. Με αυτό το παράδειγμα, που είναι και πρόταση του Γιαννακόπουλου, θέλω να δειξω πώς μπορεί να λειτουργήσει θετικά η χρήση " άχρηστων χώρων", για ποδηλατόδρομο, όπου μπορούμε, χωρίς έτσι, να αφαιρούμε χώρο από τα πεζοδρόμια για τους πέζους
3. Ο τρόπος ανάπτυξης των ποδηλατοδρόμων δεν είανι χαοτικός , αλλά πιο οργανωμένος με βάση την γωγραφία της περιοχής (δηλαδή δεν χαράσουμε έναν ποδηλατόδρομο, γιατί έτσι μας βολεύει)
4. Εχοντας στα χέρια μας την κυκολοφοριακή μελέτη, προτείνουμε μετά ποδηλατόδρομους , σεβόμενη και την κίνηση των άλλων οχημάτων και συνδέοντας έτσι πιο λειτουργικά τους χώρους εκπάίδευση-ιστορίας-διασκέδασης και γενικά μαζικής επισκεψιμότητας της πόλης
5. Εχουμε το περιθώριο να συνδυάσουμε οποιες άλλες μελέτες για ποδηλατόδρομους μπορεί να γίνονται. π.χ το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην κηπούπολη (μια μελέτη που καλό θα ήταν να την δούμε)

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου,
Mirto.

filotimos

Αριθμός μηνυμάτων : 157
Ημερομηνία εγγραφής : 27/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

teliko sxedio

Δημοσίευση από filotimos Την / Το Δευ Μαϊος 17, 2010 7:27 pm

Epeita kai apo tis teleytaies prosthhkes parathetw to teliko sxedio pros diavouleush...
(Gia na to deite se megaluterh analush kante klik sthn eikona!)


filotimos

Αριθμός μηνυμάτων : 157
Ημερομηνία εγγραφής : 27/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης