Οδηγίες χρήσης Ποδηλάτου

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

Οδηγίες χρήσης Ποδηλάτου

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Ιουν 03, 2010 1:57 am

Χρήσιμα δημοσιεύματα για τα τυπικά του ποδηλάτου

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 12
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://cyclekal.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

10λογος του ποδηλάτη

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Ιουν 03, 2010 1:57 am

10λογος του ποδηλάτη

1. Φροντίστε το ποδήλατό σας να είναι σε καλή λειτουργική κατάσταση: να έχει φουσκωμένα λάστιχα, κατάλληλα για το είδος του οδοστρώματος όπου κινείστε, και ρυθμισμένα φρένα και ταχύτητες. Οταν ακουμπάτε τα πόδια σας στο δρόμο, ο οριζόντιος σωλήνας δεν πρέπει να σας «χτυπάει» στον καβάλο. Θα σας τραυ...ματίσει, δεν θα το κουμαντάρετε σωστά και θα σας πονέσουν οι ώμοι.
2. Αν κάνετε ποδήλατο το βράδυ, είναι απαραίτητο να έχετε φώτα (κόκκινα πίσω λευκά μπροστά). Προτιμήστε τα φώτα LED, γιατί οι μπαταρίες τους έχουν δεκαπλάσια διάρκεια ζωής.
3. Χρησιμοποιήστε το κουδούνι σας, για να προειδοποιείτε τους οδηγούς Ι.Χ.
4. Στο κόκκινο φανάρι, μη σταματάτε ποτέ πλάι στο αυτοκίνητο, αλλά είτε μπροστά από το πρώτο είτε πίσω του, ώστε να μπορούν να σας βλέπουν όλοι.
5. Τηρείτε απόσταση ασφαλείας 1 - 1,5 μέτρο όταν κινείστε δίπλα από σταθμευμένα Ι.Χ. και όταν τα προσπερνάτε, ελέγχετε αν έχουν επιβάτες.Οι πόρτες μπορεί να ανοίξουν ξαφνικά.
6. Μην κάνετε ποδήλατο στα πεζοδρόμια. Οταν κατεβαίνετε για να διασχίσετε το δρόμο, τα οχήματα που στρίβουν πιθανότατα δεν σας βλέπουν.
7. Πάρτε καθρέφτη. Αν και πάντα πρέπει να ελέγχετε τι γίνεται πίσω στρίβοντας το κεφάλι, ο καθρέφτης θα σας βοηθήσει να ξέρετε τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή.
8. Αποφύγετε τους δρόμους με μεγάλη κίνηση, ειδικά αν είστε «φρέσκοι» ποδηλάτες. Προσπαθήστε να μην έχετε μεγάλη διαφορά ταχύτητας από την υπόλοιπη κυκλοφορία. Ειδικά τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου, μη χρησιμοποιείτε τις κεντρικές αρτηρίες και προτιμήστε τα στενά.
9. Μην κινείστε αντίθετα με το ρεύμα του δρόμου. Το «ανάποδο» μπορεί να μοιάζει βολικό, όμως στην πράξη αποβαίνει επικίνδυνο. Π.χ., ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από στενό προς τα δεξιά δεν περιμένει ένα ποδήλατο ανάποδα.
10. Εχετε το νου σας στις λακκούβες. Μπορεί να σας... απογειώσουν.
Μην επαφίεστε στην ελπίδα ότι θα σας δουν. Φροντίστε εσείς να κάνετε την παρουσία σας αισθητή.
(απο τον χρηστη παμε ποδηλατο)

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 12
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://cyclekal.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σωστή στάση σώματος στο ποδήλατο

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Ιουν 03, 2010 1:59 am

Πού να κάθεστε
Είναι το πιο σημαντικό ζήτημα στο στήσιμο πάνω στο ποδήλατο. Είναι η θέση κατά μήκος του ποδηλάτου που έχει τη μεγαλύτερη επίδραση. Μικρές αλλαγές στον οριζόντιο άξονα του ποδηλάτου, θα δημιουργήσουν πολύ πιο μεγάλες αλλαγές στις γωνίες των συνδέσμων, παρά με τη μετακίνηση της σέλας πάνω ή κάτω. Η γωνία του άνω κορμού και η γωνία στο γόνατο είναι αυτές που καθορίζουν την απόδοση της ισχύος σου.
Θέλεις να εκμεταλλευτείς το μέγιστο της δύναμης και της ταχύτητας που παράγεται στο γλουτό και στο γόνατο. Υπάρχουν όμως τα θετικά και τα αρνητικά και στις δύο περιπτώσεις. Μια μικρότερη γωνία στο γλουτό (μεγαλύτερη δίπλωση) επιτρέπει μεγαλύτερη δύναμη αλλά μειώνει την ταχύτητα.
Πώς επηρεάζει η γωνία του γονάτου
Η μέγιστη ισχύς στο γόνατο συμβαίνει περίπου στις 110 μοίρες. Σε ένα σωστό στήσιμο, οι ιδανικές γωνίες πρέπει να συμπίπτουν, καθώς ο βραχίονας της πεταλιέρας είναι οριζόντιος και εμπρός στη «ζώνη ισχύος». Επίσης σε αυτό το σημείο, το γόνατο πρέπει να είναι ακριβώς πάνω από τον άξονα του πεταλιού. Αυτή η θέση είναι πολύ αποδοτική. Αλλά το πού κάθεστε σε σχέση με το ποδήλατο, θα ποικίλει ανάλογα με τα ανατομικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου.
Σφιγμένα χέρια.
Όπως είπαμε και παραπάνω ο τρόπος με τον οποίο κάθεστε πάνω στο ποδήλατο εξαρτάται από τη χαλαρότητα που αυτή εξαρτάται από τα χέρια. Θα πρέπει να είναι πάντοτε χαλαρά, ποτέ τεντωμένοι και σφιγμένοι οι αγκώνες. Εκτός ότι αυτή η τάση μεταφέρεται και στο υπόλοιπο σώμα, αυχένα, πλάτη, άσχημη λειτουργία της αναπνοής, καθίσταται και επικίνδυνο για την άμεση απόκριση κατά την οδήγηση. Δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσει κάποιος να πάρει στροφή έχοντας κλειδώσει τους αγκώνες, θα πρέπει αυτοί να είναι πάντα ελαφρώς λυγισμένοι και για άλλον ένα λόγο, βοηθούν στην απόσβεση των κραδασμών από το οδόστρωμα, φανταστείτε το σαν ένα είδος αμορτισέρ. Εξάλλου ένα είναι σίγουρο, ότι όση περισσότερη ενέργεια σώζεται από το υπόλοιπο σώμα τόσο περισσότερη από αυτή θα τη χρησιμοποιήσετε για τα πόδια
σας. (απο τον χρηστη παμε ποδηλατο)

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 12
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://cyclekal.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

κ.ο.κ ποδηλάτη

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Ιουν 03, 2010 2:01 am

Eιδικoί κανόνες για τoυς oδηγoύς πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων

1. Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, απαγoρεύεται:
α) Nα ρυμoυλκoύνται από άλλo όχημα.
β) Nα ρυμoυλκoύν ή ωθoύν διάφoρα αντικείμενα.
γ) Nα μεταφέρoυν αντικείμενα, τα oπoία εμπoδίζoυν την oδήγηση τoυ
oχήματός τoυς ή εκθέτoυν σε κίνδυνo τoυς λoιπoύς χρήστες της oδoύ.
δ) Nα κινoύνται ανά δύo ή και πλείoνες παράλληλα.
ε) Nα σύρoυν μαζί τoυς ζώα δεμένα με λoυρί.
στ) Nα χρησιμoπoιoύν εν κινήσει ακoυστικά πoυ έχoυν συνδεθεί με φoρητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία σε μικρή απόσταση μεταξύ των οδηγών ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών και των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

2. Oι oδηγoί πoδηλάτων, μoτoπoδηλάτων, μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων υπoχρεoύνται, όταν oδηγoύν, να κρατoύν τo τιμόνι και με τα δύo τoυς χέρια, εκτός αν δίνoυν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις τoυ παρόντoς Kώδικα.

3. Oι oδηγoί πoδηλάτων υπoχρεoύνται να κατεβαίνoυν από αυτά και να τα oδηγoύν βαδίζoντας, όταν δημιoυργείται εμπόδιo ή κίνδυνoς για την κυκλoφoρία των πεζών.

4. Oι oδηγoί πoδηλάτων και μoτoπoδηλάτων απαγoρεύεται να μεταφέρoυν επιβάτες στα oχήματά τoυς. Kατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφoρά ενός μόνo επιβάτη σε πoδήλατo πoυ έχει δύo ζεύγη πoδoστρoφάλων και διαθέτει, από κατασκευή, μόνιμo πρόσθετo κάθισμα, ως και σε μoτoπoδήλατo, πoυ διαθέτει, από κατασκευή, πρoσαρμoσμένo σταθερό πρόσθετo κάθισμα. Oι oδηγoί μoτoσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρoυν επιβάτη μόνo μέσα στo ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για τo σκoπό αυτόν και σε πρόσθετo κάθισμα, τo oπoίo είναι σταθερά πρoσαρμoσμένo, από κατασκευή, πίσω ή δίπλα από τη θέση τoυ oδηγoύ.

Άρθρo 59
Tρoχoπέδηση πoδηλάτων

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με δύo συστήματα τρoχoπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τoυς, άμεσης και απoτελεσματικής ενέργειας, εκ των oπoίων τo μεν ένα θα επενεργεί στo μπρoστινό, τo δε άλλo στoν πίσω τρoχό.
2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα τροχοπέδησης, το οποίο να λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.
Άρθρo 76
Φώτα πoδηλάτων

1. Tα πoδήλατα επιβάλλεται να είναι εφoδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινo φως μπρoστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στoιχείo πίσω, ως και με έναν τoυλάχιστoν αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Oμoίως αντανακλαστικό στoιχείo κίτρινoυ χρώματoς επιβάλλεται να τoπoθετείται σε κάθε πoδoμoχλό. Eξαιρoύνται της υπoχρέωσης να φέρoυν τα ως άνω φώτα, εφόσoν δεν κυκλoφoρoύν τη νύκτα, τα πoδήλατα των oπoίων η διάμετρoς τρoχoύ δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιoστά, τα αγωνιστικά και τα oρειβατικά πoδήλατα.
2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, το οποίο δεν είναι εφοδιασμένο με τα πιο πάνω προβλεπόμενα φώτα και αντανακλαστικά στοιχεία, που να λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.


Υποχρεώσεις ποδηλάτη
1. Αγοράστε ένα μπροστινό φως. Αν ποδηλατείτε νύχτα, τότε πρέπει οπωσδήποτε να έχετε μπροστινό φως. Απαιτείται από τον ΚΟΚ έτσι κι αλλιώς. Ακόμα και την ημέρα, ένα δυνατό άσπρο φως που μπορεί να αναβοσβήνει μπορεί να σας κάνει ορατούς σε οδηγούς που σε άλλη περίπτωση δε θα σας δουν και θα σας χτυπήσουν. Ψάξτε για νέα φώτα LED που οι μπαταρίες διαρκούν έως και 10 φορές περισσότερο από τα παλαιότερου τύπου φώτα.
2. Κόρνα - κουδούνι - Αγοράστε μία δυνατή κόρνα και ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ όποτε βλέπετε ένα αυτοκίνητο να πλησιάζει (ή να περιμένει) μπροστά σας στα δεξιά. Αν δεν έχετε κόρνα, τότε φωνάξτε "Εεεϊι!" Μπορεί να αισθάνεστε ντροπή αν κορνάρετε ή αν φωνάζετε, αλλά είναι πολύ καλύτερο από το να σας χτυπήσουν.
3. Ελαττώστε ταχύτητα. Αν δεν μπορείτε να έχετε οπτική επαφή με τον οδηγό, ελαττώστε ταχύτητα τόσο έτσι ώστε αν χρειαστεί να μπορείτε να σταματήσετε εντελώς. Σίγουρα είναι ενοχλητικό, αλλά σας προφυλάσσει από χτύπημα. Με αυτό τον τρόπο έχω σώσει πολλές φορές την ζωή μου.
4. Να ποδηλατείτε πιο αριστερά. Προσέξτε τις δύο μπλε λωρίδες Α και Β στο διάγραμμα. Συνήθως ποδηλατείτε στην Α, πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, γιατί ανησυχείτε μην σας χτυπήσουν από πίσω. Αλλά ρίξτε μια ματιά στο αυτοκίνητο. Όταν ο οδηγός κοιτάζει τον δρόμο για να βγει, δεν κοιτάζει στη λωρίδα των ποδηλατών, ούτε κοντά στο πεζοδρόμιο, κοιτάει στην ΜΕΣΗ της λωρίδας για άλλα αυτοκίνητα. Όσο πιο αριστερά είστε (όπως στην Β), τόσο πιθανότερο ο οδηγός να σας προσέξει. Υπάρχει και ένα ακόμα καλό εδώ : Αν ο οδηγός δεν σας δει και αρχίσει να βγαίνει στον δρόμο, θα μπορείτε να πάτε ακόμα πιο αριστερά, ή να επιταχύνετε και να τον περάσετε πριν σας χτυπήσει ή να πέσετε μπροστά του την ώρα που αυτός θα πατήσει φρένο. Με λίγα λόγια, σας δίνει μερικές επιλογές. Γιατί αν βρίσκεστε εντελώς δεξιά, η μόνη "επιλογή" σας θα είναι να πέσετε πάνω στην πόρτα του. Χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο, με έχει σώσει 3 φορές όπου ο οδηγός έπεσε πάνω μου και δεν χτύπησα ενώ σίγουρα θα είχα πέσει στην πόρτα του αν δεν ποδηλατούσα δεξιά.

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 12
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://cyclekal.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Εκτός από απαιτήσεις, ο ποδηλάτης έχει και υποχρεώσεις.

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Ιουν 03, 2010 2:04 am

Πως πρέπει να κυκλοφορώ:
•Να οδηγώ πάντοτε στη δεξιά μεριά του δρόμου.
•Να μην ανεβαίνω στα πεζοδρόμια.
•Να σέβομαι τις διαβάσεις των πεζών.
•Να φοράω κράνος...
•Να μη παρκάρω το ποδήλατό μου σε ακατάλληλο σημείο.
•Να έχω οπωσδήποτε δύο φώτα(μπροστά λευκό ή κίτρινο και πίσω κόκκινο ανακλαστικό).

Όταν θέλω να στρίψω στο δρόμο:
•Προσέχω μήπως στη γωνία βαδίζουν πεζοί.
•Δίνω προτεραιότητα στους ηλικιωμένους και τα παιδιά.
•Δεν στρίβω ποτέ με μεγάλη ταχύτητα.
•Υψώνω το χέρι μου, για να ειδοποιήσω τους άλλους οδηγούς για τη κατεύθυνση που θα ακολουθήσω.

Τι πρέπει να σκεφτώ, όταν δω ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο:
•Μήπως ξαφνικά ανοίξουν οι πόρτες;
•Μήπως στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου ξεπροβάλλει κάποιος πεζός που δεν τον βλέπω;
•Μήμως το αυτοκίνητο είναι σε διαδικασία να ξεκινήσει και δε με είδε;
(πηγή: http://cyclistsofkalamata.blogspot.com/2010/02/blog-post_24.html)

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 12
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2009

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://cyclekal.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης